Kalem fery�d eder, a�lar
m�rekkep,
“Beni cahil eline verme Ya Rab!
L�tfunla �lime �evir yolumu,
K�rma n’olur kanad�m�, kolumu.”
L�edri
Kurumsalla�m��
ihanet ben geliyorum diye gelmez. �hanetin, ihanet oldu�unu bilseydik, zaten
ba�tan tedbir al�rd�k.
�hanet
seni tedbirsiz yakalayan d��mand�r. Sana son kur�ununu s�kt��� zaman, ihanet
oldu�unu anlars�n.
Hainin
kalitesi, d��man�n kalitesinden daha k�t�d�r.
Diyeceksiniz
ki hain-in kalitesi mi olur?
Olur…
�hanetin
kalitesini kavramak i�in tarih bulunmaz bir hazinedir.
Bazen
arkada�lar�m soruyor. �hanet nereye kadar varacak?
Kurtulu�
sava��nda ihanetin nerelere kadar uzand���n� g�rd�k.
B�y�k
�air bo�una dememi�, “ihaneti ve ate�i g�rd�k” diye. Bizler, ihaneti g�rd�k ama
hen�z ate�i g�rmedik.
Toplum
i�inde ihanet bir birikimdir. Kurumsalla�t���nda harekete ge�er.
Ama
hainler �o�ald�k�a, kahramanlar da �o�al�r. Ba�ta hainler �rg�tl�d�r. Sava�
��kt���nda kahramanlar �rg�tlenir.
�zmir’de
“ilk kur�un” at�ld���nda, halk�n hen�z sava�maya niyeti yoktu. Hainler Yunan bayraklar�n�
�ekiyorlard�.
Mara�’ta
Frans�z i�gali devam ederken, Mara� halk� ba�ta hi� ses ��karmad�. Ne zaman
Frans�z Ermenilere �niforma giydirdi, D�rtyol’da ilk kur�un at�ld�.
Karay�lanlar, S�t�� �mamlar ondan sonra ortaya ��kt�.
�hanet
biriktik�e, fedailer de birikir.
Daha
T�rk�n T�rk’e ate� etti�i g�nlerden ge�ece�iz.
Emperyalizm,
sadece etnik, dini ve laik kesimleri k��k�rtmakla kalmaz. T�rk� T�rk’e d��man
eder.
Kurtulu�
Sava��nda, Ege’de, T�rk askerine ate� eden T�rkler vard�. Yunan askerinin
ia�esinden beslenen esnaf T�rk askerine ate� etti.
T�rk
askerine ate� eden T�rk�n zihninde, �ngiliz emperyalizmi ile i�birli�i yapan,
mandac�l��� savunan Osmanl� y�netiminin bekledikleri vard�. T�pk� bug�n AB’den
beklenenler gibi.
�hanetin
varaca�� yer buras�yd� da, ilk yeri ve ba�lang�c� neresiydi, derseniz… Kurtulu�
Sava��m�z�n emperyalizme kar�� bir sava� oldu�unu, halk�m�zdan gizlemeye
ba�lad���m�z tarihtir. ��nk� bu tarih, yeniden emperyalizme teslimiyet
tarihidir.
Ar�iv