Kalem fery�d eder, a�lar m�rekkep,
“Beni cahil eline verme Ya Rab!
L�tfunla �lime �evir yolumu,
K�rma n’olur kanad�m�, kolumu.”
L�edri
Hasan DEM�R, Yeni�a�, 24 A�ustos 2010
Yavuz
B�lent Bakiler’in, “TRT Genel M�d�r�ne derim ki” diye ba�layan ve “Yaz�klar
olsun” diye biten bir yaz�s�n� sizlerle payla�mak istiyorum.
Say�n B�kiler, “Say�n Genel M�d�r” diye ba�lad��� yaz�s�na �u sat�rlarla devam
ediyor: “TRT �stanbul Televizyonu, Nevruz Bayram� dolay�s�yla, 21 Mart’ta
haz�rlad��� programa, konu�mac� olarak beni de davet etti. S�ze ba�larken dedim
ki: ’- Ben T�rk Cumhuriyetlerine on defa gidip geldim. T�rk Cumhuriyetlerini
anlatan y�z bir TV program� haz�rlad�m. O programlar�n altm�� alt�s� devlet
televizyonumuzdan yay�nland�. T�rkiye’de Nevruz �zerine yap�lan ilk program�,
arkada��m Mehmet Ali �zpolat’la birlikte haz�rlad�k. Nevruz, b�t�n T�rk
Cumhuriyetleri’nin ortak bayram�. Nevruz, milletimizin 3500 y�ll�k en eski
bayramlar�ndan biri.
Nevruz’un Fars�a bir
kelime oldu�u do�ru. Benim B�lent ismim de Fars�ad�r. Ama ben Fars de�ilim,
T�rk’�m. Biz T�rkiye T�rkleri olarak Nevruz kelimesini kullan�yoruz. Ama
T�rkistan’daki soyda�lar�m�z ona: Yeni K�n veya Ulust�n uluv k�n�, Uluv k�n,
C�lba��, G�lba��, C�lgayak diyorlar. Yaln�z Azerbaycan ve Balkan T�rkleri,
a��zlar�n� bizim gibi a��yorlar. Anadolu’da, Sel�uklu ve Osmanl� as�rlar�nda
da, Nevruz �enlikleri yap�ld�. Nevruziyeler yaz�ld�. Padi�ah�m�za, devlet
b�y�klerimize, ba� harfleri (s) olan yedi �e�it yiyecek macunlar sunuldu.
(...) Sel�ukluda,
Osmanl�da, Cumhuriyette, 21 Mart, m�l� y�l�n ba�lang�c� idi. Cumhuriyet
devrimizde, 1926 y�l�na kadar Nevruz �enlikleri resmen kutlan�yordu.”
�zetle, Yavuz B�lent
B�kiler Nevruz’un T�rk d�nyas� ve T�rkiye Cumhuriyeti’nde bir “T�rk Bayram�”
olarak kutland���n� bin bir �rnekle anlat�yor, anlat�yor ve o s�rada �ok
ilgin�, �ok �irkin bir �ey oluyor.
Ne oldu�unu yine Say�n B�kiler’in yaz�s�ndan birlikte okuyal�m:
“Say�n Genel M�d�r, ben bu tespitlerimi 21 Mart’ta, �stanbul Televizyonunun
canl� yay�n�nda s�yleyince konu�mam� derhal kestiler. Araya �e�itli rekl�mlar
sokarak beni yay�ndan ��kard�lar. Halbuki daha s�yleyeceklerim vard�. TRT
programc�lar�n�n bu tavr�, deh�et verici bir cehaletin ve gafletin ifadesidir.
Bir milletin devlet televizyonunda �al��anlar bile, kendi tarihlerinden,
geleneklerinden, g�reneklerinden kopmu�sa, tehlike kap�da demektir.
Anla��l�yor ki, T�rkiye’de �nce T�rk a��l�m�
yapmak laz�md�r. ��nk� T�rk’�n d�n� ve bug�n�, T�rk’�n fazileti ve �ilesi...
b�t�n �zellikleri ile ortaya konulmazsa, T�rk’�n g�zellikleri ya�at�lmazsa,
di�er a��l�mlar, y�z�m�z� g�ld�rmeyecektir. (...) Yaz�klar olsun”
��te Yavuz B�lent
B�kiler’in TRT’de, hem de canl� yay�nda ba��na gelenler bunlar. B�kiler’in
mektubuna TRT Genel M�d�r� cevap bile vermiyor ve B�kiler de bunun �zerine
T�rkiye Gazetesi’nde ikinci bir yaz� yazarak, “Bir daha TRT’ye ��kmayaca��m”
a��klamas�nda bulunuyor.
Aziz dostlar.. Bu hadise �ok �nemlidir.
�n�m�zdeki d�nemde
T�rkiye’nin ba��na nelerin gelece�ini g�stermesi bak�m�ndan �ok �nemlidir. AKP
zihniyetinin ve b�l�c� K�rt��l���n tuttu�u suba�lar�n�n art niyetlerini te�his
ve tespit a��s�ndan �ok �nemlidir.
Say�n B�kiler gibi Nevruz konusunda en yetkin isimlerden olan ve bu i�in pe�ini
b�rakmayaca�� bilinen bir �ahsiyetin T�rk’le K�rt’�n ortak de�eri olan Nevruzu
anlat�rken canl� yay�ndan uzakla�t�r�lmas� bir “Ne karde�li�i karde�im”
tavr�d�r ve �yle �stanbul Radyosu �al��anlar�n�n tek ba��na alabilecekleri bir
karar falan da de�ildir...
Bu i�ler “d���n�lm��
ta��n�lm��” i�lerdir, bu i�ler o esnada telefon trafi�inin ya�and��� “organize
i�ler”dir. Ve “a��l�m” dedikleri de i�te b�yle bir �eydir.
Hangi gidi�ata
“evet” veya “hay�r” denilece�ini bilme a��s�ndan hat�rlatal�m istedik.
Ar�iv