Oy gizli, haber kutsal, yorum h�rd�r.
Tabii
herkes i�in de�il!
Baz�lar�
i�in…
Mesel�;
sendika ba�kan�s�n�z… Elinizde g��, yetki ve kaynaklar var…
Arkas�ndan milletvekili olmu�sunuz… Yeni g�� ve
kaynaklar, imtiyazlar ve dokunulmazl�k elde etmi�siniz. Ayr�cal�klar�n�z �m�r
boyu s�recek, hatta �ocuklar�n�z devam ettirecek… �stelik sendikay� da tamamen
b�rakmam��s�n�z, o�lunuzu vekil tayin etmi�siniz…
Dan��man
olarak! 5.000 lira maa�la…
Acaba, dan��mana 5 bin lira veren sendika y�neticileri
kendileri ne kadar al�yor?
Bunlar i�in d�nya, tatl�, cazip bir d�nya olmaz m�?
* * *
Daha tatl�s� da var…
Yukar�da s�z konusu edilen milletvekili muhalefette
oldu�u halde g�� sahibi…
D���n�n ki, hem milletvekili olmu�sunuz, hem de
iktidars�n�z. �lkenin b�t�n kaynaklar�, b�t�n kurumlar� emrinize amade…
Bir de Bakan, ba�bakan veya Cumhurba�kan� oldu�unuzu
d���n�n…
G��, yetki,
mevki, makam sahibisiniz.
Zirvedesiniz, hatta zirvesiniz!
Elinizin veya duda��n�z�n bir hareketiyle insanlar�
ikbale kavu�turuyor veya istikballerini karartabiliyorsunuz.
Hem korku,
hem �ekim merkezi haline geliyorsunuz.
�evreniz alabildi�ine geni�liyor, kad�nlar-erkekler
etraf�n�zda pervane…
B�yleleri
i�in hayat tatl�n�n da tatl�s� olmaz m�?
* * *
Semav� dinler; ahret
yurdunun sonsuz, d�nya hayat�n�n ise ge�ici bir s�reden ibaret oldu�unu
bildiriyor.
Bir misalle a��klanacak olursa; ahret hayat� okyanussa, ona mukabil d�nya hayat� bir damlad�r. Yani,
ahrete g�re d�nya hayat� hi�bir �ey gibidir.
Kutsal kitab�m�zda bu ger�ek, “D�nya hayat�, ge�ici bir metad�r” c�mlesiyle, insanlara s�k s�k
hat�rlat�l�r.
Onun i�in, gaye ahret hayat�n�, o sonsuz yurdu d�nyada
kazanmakt�r.
Allah’�n r�zas�n� kazanmaya �al��mak, oru�lar,
ibadetler, fitreler, sadakalar, zek�tlar, umreler, Hac’lar… vb. hep onun
i�indir.
Uzatmayal�m…
Soru �u:
Ahrete inanc� olanlar; hakikaten ahreti okyanus, d�nyay� da damla gibi mi
g�r�yorlar? �zellikle elinde yetki ve g�� olanlar!
�yle olsa, bu kadar kay�rma, etraf� kalk�nd�rma, “yoksulu-yetimi
itip kakma” olur muydu?
Bana �yle geliyor ki; bunlar, ahreti damla, d�nya hayat�n� ise okyanus gibi g�r�yorlar.
* * *
Filozoflar, d���n�rler “�l�m kar��s�nda herkes e�ittir” derler.
Bunun manas�n� galiba yeni anl�yorum.
��yle…
Yukar�da �rneklenen; d�nyada g�� ve mevki sahibi olanlar,
�ocuklar�n�n hatta torunlar�n�n istikbalini garanti(!) alt�na alanlar i�in “�l�m d���ncesi” tahamm�l� imk�ns�z bir
d���nce olsa gerek! Bunlar ne kadar ya�asalar d�nyaya doyamazlar. “�l�m”
ak�llar�na geldik�e ��ld�racak gibi olurlar.
Halbuki, asgar� �cretle 4-5 n�fusu ge�indirmek zorunda
kalanlar i�in d�nya hayat� o kadar da tatl� de�ildir. Hele y�llard�r i�siz olan birisi i�inse, d�nya hayat�,
b�rak�n tatl� olmay�, �ekilmez bir
i�kencedir.
G�� ve yetki sahipleri, �l�m hi� bizim semtimize
u�ramas�n, derler…
Fukara i�inse…
“�l�m” safa
geldi, ho� geldi.
* * *
E�itlik nerede?
Fakir,
hayata tahamm�l edemezken; imtiyazl�, �l�m d���ncesine tahamm�l edemiyor.
Bana, ters k��eden de olsa bir e�itlik var gibi
g�z�k�yor.
* * *
Tarihten
Amac�m�z b�lmek ve h�kmetmek olmal�d�r. Biz ger�ek ideali ‘din’mi� gibi g�z�ken, mefaat�i bir grubu idareci olarak takdim etmeye �al��aca��z.
A.
Ryan, �ngiliz yetkili, 1919
* * *
�statlardan
Kader
Biri kara, biri ak, kaderin iki y�z�…
Ya
d�rt mevsim k�� eder, ya bahar eder g�z�.
Y�celerden
el eder, “gelme” mi der, “gel” mi der?
Bir manas�z kelime “a�la” m� der, “g�l” m� der?
K�inat bir bilmece, sual sual i�inde,
Manas�z bir nesne yok, meal meal i�inde.
…
Serhat
Kabakl�
�nceki Yaz�lar