EKONOMÝK KRÝZ, M.S.B. VE TEHCÝR

Ýsmail Hakký CENGÝZ - 17.11.2008

Oy gizli, haber kutsal, yorum h�rd�r.


Vecdi G�n�l, gazetecilerin ekonomik krizle ilgili sorusu �zerine "Ben savunma bakan�y�m. Maa��m� al�yorsam kriz yoktur" demi�.

Bu s�zlerdeki p�f noktas�, G�n�l'�n “Savunma Bakan�” oldu�unu vurgulamas�d�r. ��nk� hakikaten pek �ok insan, Vecdi G�n�l'�n b�rak�n ne bakan� oldu�unu, bakan oldu�undan, hatta varl���ndan bile haberdar de�ildi.

�lgili haberi okuyan vatanda�lar�m�z, muhakkak ki, “demek ki bir Savunma Bakan�'m�z varm��” deyip; hem �a��rm��, hem de kendini ve �lkeyi daha bir g�vencede hissetmi�tir.

Tabii bizim gibi siyaseti yak�ndan takip edenler onun 6 y�ld�r Mill� Savunma Bakan� oldu�unu biliyorlar. �u uzun bakanl�k d�neminde neredeyse hi� konu�mad��� i�in kendisini a��r bir “devlet adam�” hatta, a��r top, �stelik “a��r ol”du�u i�in “molla” san�yorduk!

* * *

Savunma Bakan� ne demek?

Silahl� Kuvvetlerden sorumlu bakan!

��te, bu Ordu'dan sorumlu bakan�n 6 sene boyunca; ordudaki tayinler, terfiler, �zl�k haklar�, e�itim, harekat, istihbarat, lojistik ve modernize konular�nda bir �ey dedi�ine, bir kanun tasar�s� haz�rlad���na �ahit olmad�k. G�neydo�u hususunda ne d���nd���n� hi� duymad�k.

Fakat, muhterem Bakan, makam�n� tan�mlayan �� kelimeden birisinin “Mill�” s�fat�n� ta��mas�ndan olacak, “Mill� Devlet”in nas�l olu�tu�unu d�nya �leme ��retmenin kendisine d��en bir vazife oldu�unu g�rd�, zair!

Alt� senedir hemen hi� konu�mayan bakan ge�en hafta 2 defa konu�tu. Hafta sonunda s�ylediklerini yaz�m�z�n ba��nda okudunuz. Hafta ba��nda da “Ermeni tehciri ve m�badele olmasayd� mill� devlet olamazd�k!” gibi inciler d�kt�rd�.

Bu inciler memleketin kimlere emanet oldu�unu bir kere daha g�sterdi.

* * *

Bakan�n s�yledikleri ne tarih� bilmemek, ne k�t� niyet, ne cahillikle izah edilebilir!

Say�n Bakan, ak�l almaz bir �uur eksikli�i i�inde!

Bakan hazretleri ne mill� �uurdan haberdar, ne tarih �uurundan!

Bu gibi durumlarda “�am devirdi” deyimi kullan�l�r. Bakan�n devirdi�i d�ped�z �am orman�.

* * *

Tehcir Ne?


Tehcir, zorunlu g�� ettirme. Belli bir b�lgede bulunan ahaliyi, ba�ka bir vatan topra�nda ge�ici olarak bar�nd�rmak.

Tehcir, denince akl�m�za gelen ve Bakan Bey'in de murad� 1915 Ermeni tehciri.

Peki, 1915'te ne olmu� ve ni�in olmu�?

Ben s�z� �ok uzatt�m. Hepimize ve Say�n Bakan'a cevab� o g�nleri ya�ayan, “Tehcir” konusunun karar�nda da, uygulanmas�nda da imzas� ve katk�s� olmayan, �stelik bu karar� alanlar ve uygulayanlar “siyas� rakibi” olan Mustafa Kemal versin mi?

Hen�z Anadolu'nun i�gal alt�nda oldu�u 26 �ubat 1921'de Amerikal� gazeteci Clanense K. Streit'e Ermeni tehcirine ili�kin �arp�c� a��klamalarda bulunmu�.


��GAL OLMASAYDI EVLER�NE D�NERLERD�”


Atat�rk, Ermeni tehciri ve Ermeni �etelerinin yapt�klar� katliamlar konusundaki g�r��lerini �u s�zlerle dile getirmi�: “�ngilizlerin sulh zaman�nda ve harp sahas�ndan uzak olarak �rlanda'ya reva g�rd��� muameleye kay�ts�z kalan d�nya efk�r�, Ermeni ahalinin tehciri hususunda almaya mecbur kald���m�z karar i�in bize hakl� bir ithamda bulunamaz. �ftiralar�n aksine, tehcir edilenler hayattad�r ve bunlardan ekserisi �ayet �tilaf Devletleri bizi tekrar harp etmeye zorlamasa idi evlerine d�nm�� olurlard�. Ruslar�n �ark vilayetlerimizi tahliyeye ba�lad��� s�rada Ermeni �etelerin yapt��� katliam ve tahribat herkesin mal�mudur.”

G�r�ld��� gibi, Bakan Bey, Ermeni vatanda�lar �lkeden s�r�p ��kar�lm�yor, o g�nlerde vatan topra�� olan Halep ve �am civar�nda zorunlu ikamete mecbur ediliyorlar. �artlar de�i�ince evlerine d�nmek �zere!

* * *

Mill� Devlet”in kurucusu b�y�k dah�, tehcirin sebebini de ayn� gazeteciye �u s�zlerle a��kl�yor:

D��manca ithamda bulunanlar�n s�rd�rd�kleri b�y�k m�bala�alar d���nda Ermenilerin tehciri meselesi �udur: Rus ordusu 1915'te bize kar�� b�y�k taarruzunu ba�latt��� bir s�rada o zaman �arl���n hizmetinde bulunan Ermeni Ta�nak Komitesi, asker� birliklerimizin gerisinde bulunan Ermeni ahalisini isyan ettirmi�ti. D��man�n say� ve malzeme �st�nl��� kar��s�nda �ekilmeye mecbur kald���m�z i�in kendimizi daima iki ate� aras�nda kalm�� gibi g�r�yorduk. �kmal ve yaral� konvoylar�m�z ac�mas�z bir �ekilde katlediliyor, gerimizdeki k�pr�ler ve yollar tahrip ediliyor ve T�rk k�ylerinde ter�r h�k�m s�rd�r�l�yordu. Bu cinayetleri i�leten, saflar�na eli silah tutabilen b�t�n Ermenileri katan �eteler, silah, cephane ve ia�e ikmallerini, baz� b�y�k devletlerin daha sulh zaman�ndan itibaren kendilerine kapit�lasyonlar�n bah�etti�i dokunulmazl�klardan istifade ve bu maksada matuf olarak b�y�k stoklar husule getirmeye muvaffak olduklar� Ermeni k�ylerinden yap�yorlard�.

Milletimiz aleyhinde s�ylenenler b�t�n�yle iftirad�r. Milletimizin zalim oldu�u iddias� ba�tan ba�a yaland�r. Hi�bir millet, milletimizden daha �ok yabanc� unsurlar�n inan� ve �detlerine riayet etmemi�tir. Fatih, �stanbul'da buldu�u din� ve mill� te�kilat� oldu�u gibi b�rakt�. Rum patri�i, Bulgar Eksarh� ve Ermeni Kategigosu gibi H�ristiyan din reisleri imtiyaza sahip oldu. Kendilerine her t�rl� serbestlik verildi.”

* * *

Bu a��klamalar�yla “Mill� Devlet”in kurucusu nerede, Say�n a��r Bakan nerede?

* * *

M�badele ise ad� �zerinde de�i�im. Kar��l�kl� olarak iki devletin anla��p, soyda�lar�n� kendi �lkelerine getirtmek.

Bu ya��ma kadar, tarih okurum, dinlerim, tart��malar� izlerim MSB'n�n s�yledi�i iddiay� ne duydum, ne okudum, ne de dile getireni g�rd�m!

Kald� ki, “Mill� Devlet”in kurucusunun da vurgulad��� gibi ba�ka milletlerin �rf ve �detlerine, ya�ama haklar�na T�rkler kadar ho�g�r� g�steren bir millet tarihte g�sterilemez.

Bu ho�g�r�n�n, milletimizin tarihi derinliklerinden gelen muhte�em bir ya�ama azmi ve kendine g�venden kaynakland���na eminim.

T�rk milleti, hi�bir kavmi kendisini yok edecek g��te ve tehditte g�rm�yor. Bu d�nya �zerinde herkese yetecek toprak, yiyecek ekmek ve su oldu�unu biliyor.

Her insan�n Y�ce Yarat�c�n�n bir kulu oldu�unu, insanlar�n birbirlerinin karde�i oldu�unu y�zy�llard�r g�r�yor, kabul ediyor.

Sonu�ta “Mill� Devlet” olman�n, say�n Bakan'�n a��klamalar�yla uzaktan yak�ndan al�kas� yok.

Onun maa� almas�n�n “ekonomik kriz”le al�kas� olmad��� gibi!


* * *

�statlardan


SINIRSIZ SEVG�LER


Mevl�n�'n�n t�residir ho�g�r�,

Hu... demi�iz, d�nm���z ha d�nm���z...

Hazreti Pir Yesevi'de e�g�r�,

Al d��lerin k�sra��na binmi�iz.


Halk ezgisi ku�lar gelip �t��e,

Yang�n�m�z t�rk�lerle tutu�a,

Yunus gelmi�, nefes vermi� ate�e,

Yanm���z ha..., yanm���z ha, yanm���z.


Mehmet Zeki AKDA�


�nceki Yaz�lar

Tarih: 17.11.2008 Okunma: 672

YORUMLAR

Yorumunuzu ekleyin.

�sim: *

E-posta Adresiniz: *

* (E-posta adresiniz payla��lmayacakt�r.)

Yorum: *

G�venlik Sorusu:
T�rkiye'nin ba�kenti neresidir?

�zg�r deniz

15.10.2008 - 16:24

g�zel aktar�m. te�ek�rler �stat. �imdi kuru kuruya sahiplenenler ve kuru kuruya d��manl�k psikolojisine b�r�nenler derin derin d���ns�nler. sayg�yla. benim bir SORUM olacak::�imdi siz �ok g��l�s�n�z her t�rl� d�v�� arac�na sahipsiniz. ama sizi sevmedi�i i�in yapt���n� sand���n�z birileri sizinle ilgili manyak�a iddialar ortaya atyor. NE YAPARSINIZ? ya iddalar� ��r�t�rs�n�z yada o savuran kurum yada ki�iyi kevgire �evirrsiniz de�il mi? ben b�yle yapard�m �ahsen.

Seyfeddin Karahocagil

15.10.2008 - 16:32

Bizim garip ger�eklerimiz bunlar.. E�er sorumlular var sa, yanacak olanlar sorumlular�n sorumlu g�sterdikleri olur hep. Gine g�ncel ve �ok �nemli bir konuyu dile getirmi�siniz Tebrikler Muhterem karde�im. �slendi�iniz y�neticilik G�revinde ba�ar�lar diliyor, selam ve sevgiler sunuyorum. Seyfeddin Karahocagil

Seyfeddin Karahocagil

15.10.2008 - 16:44

Bu ���nc� yorum yaz���m ama h�la yorum yap�lmam�� ifadesini g�r�yorum sizi tebrik ediyorum Selamlar.

�zg�r deniz

15.10.2008 - 16:56

�SMA�L HAKKI CENG�Z can�m abim �ncelikle ALLAH yard�mc�n�z olsun g�revi devralaca��n�z� deklare etmi� bulunuyorsunuz. in�aallah hay�rl� olur. ALLAH utand�rmas�n. EKREM �AMA can�m abim sonsuz te�ek�rler. �ok sa�olunuz. ALLSH raz� olsun...............1.. her �ey a��k..2...harun yahya olay� kavram olarak ismini verdi�im gazetede ��kt�...AMA bir de �u ��kt� o namuslu'''''''ve hay�rl� i�leri �ok seven !!!!!!!!!gazetede,,,,bir adam bir kad�na tecav�z etmi� ve seni i� sahibi yapt�m demi�. kad�n konu�amam��..o s�rada benzer bir kad�n girmi� ve adam bak demi� bu da senin gibi �imdi ���nc� evini ald� demi�...kad�n sahiden ba�arabilir miyim demi�?? neyi mi tabi ki FAH��EL���....tertemiz bedenini pezevenklere kiralamay�..........i�te bu gazete bunu k�van�la haber yap�p sitesinde veriyordu GEN� KIZLARIMIZA okusun da AHLAKLI �NSANLAR olsunlar diye...ama HARU YAHYANI MASUM faaliyetine kar�� ��k�yordu �iddetle niyemi KIZLARIMIZ FAH��E OLMAZDA EKME��M�ZDEN OLURUZ D�YED�R BELK�DE K�MB�L�R....3...SARI�IN KADIN hani �u m�tekait istihbarat�� MAH�R KAYNAK �stad�n k�zlar� han�mefendi. HAN� �U derinliklerle ilgili adam�n �niversitesinde rekt�rl�k yap�yor.....MEHMET HABERALIN BA�KENT �N�VERS�TES�NDE...hani ECEV�T� muayene eden doktor...GER�� MUAYENE M� YOKSA HASTAMI ED�YORDU O DA BELL� DE��Ldi....4....ankaral� derken MEL�H G�K�EK � kastettim.. bozma derken hani �u kendini d�nek ilan etmeyi marifet sanan ve ABD�RRAH�M KARAKO� gibi b�y�k �statlar�n t�rna�� bile olabilecek �a�ta olmayan, evinde kald��� aileye iftira atan, temiz adamlara �emkiren, mukaddes g�revi ifa etmemek i�in midesini ve dala��n� ��kartan zavall�y� kastettim.....tepedeki derken BA�BAKANI kastetim....b�lb�l derken �u yasin hayal denilen ki�iyi,,slagon derken ZAFER �SLAMIN slagonunu,, ki�i derken MUHS�N YAZICIO�LU BEY� kastetim...sayg� selam dua umut muhabbet

mehmet selcuk

15.10.2008 - 20:16

abim g�revinde ba�ar�lar dilerim.Mevlam utand�rmas�n.Ger�ekleri k��ende yazmaya devam edersin in�.b�yle bir yerde halk�n sesi oldugun i�in tekrar TEBR�KLER.seni ve yaz�lar�n� takip edice�imizden emin olun.Ararsan memnun olurum. SAYGILARIMLA....

elebk

18.10.2008 - 08:24

evet, hep ayn� �eyler...Bu arada hay�rl� u�urlu olsun y�neticili�iniz.elinize sa�l�k

�zg�r deniz

15.10.2008 - 16:24

g�zel aktar�m. te�ek�rler �stat. �imdi kuru kuruya sahiplenenler ve kuru kuruya d��manl�k psikolojisine b�r�nenler derin derin d���ns�nler. sayg�yla. benim bir SORUM olacak::�imdi siz �ok g��l�s�n�z her t�rl� d�v�� arac�na sahipsiniz. ama sizi sevmedi�i i�in yapt���n� sand���n�z birileri sizinle ilgili manyak�a iddialar ortaya atyor. NE YAPARSINIZ? ya iddalar� ��r�t�rs�n�z yada o savuran kurum yada ki�iyi kevgire �evirrsiniz de�il mi? ben b�yle yapard�m �ahsen.

Seyfeddin Karahocagil

15.10.2008 - 16:32

Bizim garip ger�eklerimiz bunlar.. E�er sorumlular var sa, yanacak olanlar sorumlular�n sorumlu g�sterdikleri olur hep. Gine g�ncel ve �ok �nemli bir konuyu dile getirmi�siniz Tebrikler Muhterem karde�im. �slendi�iniz y�neticilik G�revinde ba�ar�lar diliyor, selam ve sevgiler sunuyorum. Seyfeddin Karahocagil

Seyfeddin Karahocagil

15.10.2008 - 16:44

Bu ���nc� yorum yaz���m ama h�la yorum yap�lmam�� ifadesini g�r�yorum sizi tebrik ediyorum Selamlar.

�zg�r deniz

15.10.2008 - 16:56

�SMA�L HAKKI CENG�Z can�m abim �ncelikle ALLAH yard�mc�n�z olsun g�revi devralaca��n�z� deklare etmi� bulunuyorsunuz. in�aallah hay�rl� olur. ALLAH utand�rmas�n. EKREM �AMA can�m abim sonsuz te�ek�rler. �ok sa�olunuz. ALLSH raz� olsun...............1.. her �ey a��k..2...harun yahya olay� kavram olarak ismini verdi�im gazetede ��kt�...AMA bir de �u ��kt� o namuslu'''''''ve hay�rl� i�leri �ok seven !!!!!!!!!gazetede,,,,bir adam bir kad�na tecav�z etmi� ve seni i� sahibi yapt�m demi�. kad�n konu�amam��..o s�rada benzer bir kad�n girmi� ve adam bak demi� bu da senin gibi �imdi ���nc� evini ald� demi�...kad�n sahiden ba�arabilir miyim demi�?? neyi mi tabi ki FAH��EL���....tertemiz bedenini pezevenklere kiralamay�..........i�te bu gazete bunu k�van�la haber yap�p sitesinde veriyordu GEN� KIZLARIMIZA okusun da AHLAKLI �NSANLAR olsunlar diye...ama HARU YAHYANI MASUM faaliyetine kar�� ��k�yordu �iddetle niyemi KIZLARIMIZ FAH��E OLMAZDA EKME��M�ZDEN OLURUZ D�YED�R BELK�DE K�MB�L�R....3...SARI�IN KADIN hani �u m�tekait istihbarat�� MAH�R KAYNAK �stad�n k�zlar� han�mefendi. HAN� �U derinliklerle ilgili adam�n �niversitesinde rekt�rl�k yap�yor.....MEHMET HABERALIN BA�KENT �N�VERS�TES�NDE...hani ECEV�T� muayene eden doktor...GER�� MUAYENE M� YOKSA HASTAMI ED�YORDU O DA BELL� DE��Ldi....4....ankaral� derken MEL�H G�K�EK � kastettim.. bozma derken hani �u kendini d�nek ilan etmeyi marifet sanan ve ABD�RRAH�M KARAKO� gibi b�y�k �statlar�n t�rna�� bile olabilecek �a�ta olmayan, evinde kald��� aileye iftira atan, temiz adamlara �emkiren, mukaddes g�revi ifa etmemek i�in midesini ve dala��n� ��kartan zavall�y� kastettim.....tepedeki derken BA�BAKANI kastetim....b�lb�l derken �u yasin hayal denilen ki�iyi,,slagon derken ZAFER �SLAMIN slagonunu,, ki�i derken MUHS�N YAZICIO�LU BEY� kastetim...sayg� selam dua umut muhabbet

mehmet selcuk

15.10.2008 - 20:16

abim g�revinde ba�ar�lar dilerim.Mevlam utand�rmas�n.Ger�ekleri k��ende yazmaya devam edersin in�.b�yle bir yerde halk�n sesi oldugun i�in tekrar TEBR�KLER.seni ve yaz�lar�n� takip edice�imizden emin olun.Ararsan memnun olurum. SAYGILARIMLA....

elebk

18.10.2008 - 08:24

evet, hep ayn� �eyler...Bu arada hay�rl� u�urlu olsun y�neticili�iniz.elinize sa�l�k