BÝRÝNCÝ SINIF DEMOKRASÝ

Neslihan KORUTÜRK - 08.04.2010


Askerler hapse at�ld�k�a entellerin y�re�i ya� ba�l�yor. Y�re�in ya� ba�lamas�, s�hhi bak�mdan sak�ncal�ysa da, sevinenler i�in atalar�m�z b�yle bir deyim bulmu�lar, biz mi de�i�tirece�iz? Y�rekleri ya� ba�lad�k�a da bi co�uyor, bi co�uyorlar, memlekete birinci s�n�f demokrasinin geldi�ini hayk�r�yorlar.

Ho� geldi sefa geldi!

�yi geldi, g�zel geldi de bi bakal�m bakal�m, bu birinci s�n�f demokrasi ne mene bi�eymi�?

�u mene bi�ey oluyor:

Ba�bakan Yard�mc�lar�ndan birinin be�enmedi�i gazetecileri “tuuu size” diye t�k�r��e bo�du�u 1 birinci s�n�f demokrasi oluyor. Ayn� Yard�mc�’n�n h�z�n� alamay�p, ayn� �izgideki gazetecilere, bu sefer “yuuuuh size” diye iltifatlar ya�d�rd��� 1 birinci s�n�f demokrasi oluyor. Bu Yard�mc�’n�n hakk�n� yemeyelim; bir de bayan Meclis Ba�kan�n�n makam�n� kibarca ziyaret etmesi �eklinde 1 birinci s�n�f demokrasi ata�� vard�r.

Ba�bakan Yard�mc�lar�ndan di�erinin savc�lar�n hal hat�r�n� sordu�u, bu arada g�zalt�nda ne var ne yok, kim var kim yok diye yoklad���, tarikat �yelerinin g�zalt�nda kalmalar�n�n gayet sak�ncal� oldu�unu hat�rlatt��� 1 birinci s�n�f demokrasi oluyor. Yine bu Yard�mc�n�n da h�z�n� alamay�p, savc�ya “g�zalt�lardan partimiz zarar g�r�yor onlar� serbest b�rak” diyerek, h�rriyetlerin seviyesini y�kseltti�i 1 birinci s�n�f demokrasi oluyor.

�ktidar partisi milletvekillerinden birinin “Daha evvel onlar fi�liyordu, �imdi biz onlar� fi�liyoruz. �imdi s�ra bizde” diyerek nas�l derin bir g�rev �uuru i�inde olduklar�n� �leme ilan eden 1 birinci s�n�f demokrasi oluyor.

�ktidar partisinin di�er vekilinin, AKP’yi ele�tiren herkesin “kan� bozuk” oldu�unu belirleyen y�ksek ahl�k, t�p, sosyoloji bilincini kan�tlayan 1 birinci s�n�f demokrasi oluyor.

Tabii �rnek �ok fazla da, biz burada kitap de�il k��e yaz�yoruz. Hepsini almam�za imk�n yok! L�kin as�l birinci s�n�f demokrasinin kayna��, yukar�dakilere de c�ret ve f�rsat veren zatt�n hakk�n� teslim etmemi�sin olmaz.

Birinci s�n�f demokrasimizin ulu mimar�, hi� ku�kusuz �fkeli hitabet sanat�n�n b�y�k piri Recep tayip Erdo�an’d�r.

Kendileri Ba�bakan olmadan �nceki siyas� safhas�nda “Demokrasi bizim i�in bir trendir. Varaca��m�z dura�a kadar bizi g�t�r�r, sonra ineriz!” s�zleriyle me�hurdur. Nitekim birinci s�n�f demokrasi de o bi�im bir nesne olsa gerektir!

Yine nitekim kendileri, iktidara, “dokunulmazl�klar� kald�raca��m” vaadiyle geldi�i halde dokunulmazl�klara asla dokunmayan 1 birinci s�n�f demokratt�r.

Y�zde 10 se�im baraj�n�n kald�r�lmas�n� “kendi baca��m�za kur�un s�kmakt�r” �eklinde d���nen ve baraj�n aynen devam�n� savunan 1 birinci s�n�f demokratt�r.

Kendileri, ge�en sene, gazete isimleri vererek halka onlar� sat�n almamalar�n� ���tlemi�ti. Be�enmedi�i gazeteler �ls�n-bats�n diyen 1 birinci s�n�f demokratt�r.

Kendisini ele�tiren, karikat�r�n� �izen hemen b�t�n yay�n organlar�n� mahkemeye veren 1 birinci s�n�f demokratt�r.

Son olarak daha bika� g�n �nce, gazete patronlar�na, kendi istedi�i gibi yazmayan k��e yazarlar�n� i�ten atmas�n� isteyen 1 birinci s�n�f demokrat oldu�unu ispatlad�.

�lkede oldu�u gibi, partisinde de kendi sesinden ba�ka 1 sese tahamm�l� olmayan, kimsenin fikrini s�ylemesine izin vermeyen 1 birinci s�n�f demokratt�r. Tabii buna itiraz eden AK Partililer olabilecektir. Diyeceklerdir ki, “Yan�l�yorsun, say�n genel ba�kan�m�z fikrimizi s�ylememize izin verir… Kendisiyle hemfikir olma �zg�rl���m�z s�n�rs�zd�r!”

Elbette b�yle bir itiraza s�yleyecek s�z�m�z olamaz!

*                           *                      *

UYSA DA UYMASA DA

Galiba m�stahak�z

* E�er b�t�n gazetelerimiz 8 s�tun �zerine dev puntolarla “Hop dedik Ba�bakan” diye hayk�ram�yorsa...

*  E�er “Bundan sonra sana her kim ki demokrat der, kar��s�nda bizi bulur” diye k�kreyemiyorsak...
*  E�er hep birlikte “Bizim patronumuz okurumuzdur” diye y�r�y��e ge�emiyorsak...
*  E�er “Ne yapacaks�n Ba�bakan? Maliye’ye ceza m� kestireceksin?” diye posta koyam�yorsak...
*  E�er k��elerimizi bo� b�rakarak falan toplu eyleme ge�emiyorsak...
*  E�er Ba�bakan’a man�etlerimizden “�z�r dile” ya da “S�z�n� geri al” diye �a�r�da bulunam�yorsak...
*  E�er “Sen nas�l Avrupal� lidersin?” diyemiyorsak...

*  E�er “S�z s�yleme h�rriyeti b�t�n h�rriyetlerin anas�d�r” diyemiyorsak...

*  E�er ��yle a�z�m�z� doldurarak “Diktat�r m� olmak istiyorsun?” diye soram�yorsak...
*  E�er Ba�m�zakereci Egemen Ba���’� “Ne diyorsun Ba�bakan’�n ‘Kov �u gazetecileri’ �a�r�s� i�in...” diye buldu�umuz yerde s�k��t�ram�yorsak.
* * *
E�er bunlar�n hi�birini yapam�yorsak...
Ba�bakan Tayyip Erdo�an’�n t�m a�a��lamalar�na, horlamalar�na, g�zda�� vermelerine, tehditlerine m�stahak oluruz.
Manzaraya bak�nca zillet i�inde “Galiba m�stahak�z” diyorum, ba�ka da bir �ey diyemiyorum.

Ahmet Hakan, H�rriyet, 28.02.2010

Tarih: 08.04.2010 Okunma: 758

YORUMLAR

Yorumunuzu ekleyin.

�sim: *

E-posta Adresiniz: *

* (E-posta adresiniz payla��lmayacakt�r.)

Yorum: *

G�venlik Sorusu:
T�rkiye'nin ba�kenti neresidir?

�zg�r deniz

30.10.2009 - 15:12

evet kimse t�hmet alt�nda kalmamal�d�r ama bir yuvadaki yanl�� yapanlarda cezaland�r�lmal�d�r ki yuva ebedili�ini korusun. yoksa ucu a��ld�m� su�un i�in i�inden ��k�lmaz. devletleri y�kanda su�lar�n �n�n�n a��lmas�d�r der makyevelli ve �ok do�ru der. bizim �lkemizin ve kurumlar�m�z�nda bu hale gelmesinin yegane sebeb�i su�lular�n asla cezaland�r�lamamas�d�r. bir yapy� sa�lam ya�atacakm�s�n o yap�daki ��r�k tu�lay� ��kar�p atacaks�n ama namusluca olacak bu. sayg�yla can�m abim...

Osman YILDIZ

30.10.2009 - 16:00

�smail bey Tarafs�z olmamakla su�lad���n�z medyan�n bir par�as� olarak sizde yaz�lar�n�zda yorumdan ileri giderek kesinlik ifade eden c�mleler kuruyorsunuz. As�l olan yanl��l���m�z bu. Olaylara objektif olarak bakam�yoruz. L�tfen biraz sakin olarak olaylara bak�n�z. T�m bu g�ndemin ana amac� bilgi kirlili�i olu�turmak. At� alan�n �sk�dar'� ge�mesini sa�lamak oldu�unu unutmay�n�z. Sayg�lar�mla

Necmi U�ar

31.10.2009 - 11:39

D�r�stl�kle yap�lmayan i�ten hay�r gelmez, bundan faydalanmak isteyenler de bir yere veya zamana kadar faydalan�rlar sonra yapt�klar� k�t�l�kler ayakalr�na dolan�r bu hep b�yle olmu�tur ancak bu arada da g�nahs�zlardan �ekenler olur bu ac� i�te, b�yleleri bir kuru�luk menfaat i�in ba�kalar�n� yada devleti binlerce liral�k zarara sokmakta hi�bir sak�nca g�rmezler. habercilikle ne ilgisi var diyeceksiniz fayda sa�lamak yada bir�eyler �evirmek i�in haberi i�ine geldi�i gibi verenler ayn� ziyniyetteki ki�ilerdirde ondan sayg�lar sunar�m.

�zg�r deniz

30.10.2009 - 15:12

evet kimse t�hmet alt�nda kalmamal�d�r ama bir yuvadaki yanl�� yapanlarda cezaland�r�lmal�d�r ki yuva ebedili�ini korusun. yoksa ucu a��ld�m� su�un i�in i�inden ��k�lmaz. devletleri y�kanda su�lar�n �n�n�n a��lmas�d�r der makyevelli ve �ok do�ru der. bizim �lkemizin ve kurumlar�m�z�nda bu hale gelmesinin yegane sebeb�i su�lular�n asla cezaland�r�lamamas�d�r. bir yapy� sa�lam ya�atacakm�s�n o yap�daki ��r�k tu�lay� ��kar�p atacaks�n ama namusluca olacak bu. sayg�yla can�m abim...

Osman YILDIZ

30.10.2009 - 16:00

�smail bey Tarafs�z olmamakla su�lad���n�z medyan�n bir par�as� olarak sizde yaz�lar�n�zda yorumdan ileri giderek kesinlik ifade eden c�mleler kuruyorsunuz. As�l olan yanl��l���m�z bu. Olaylara objektif olarak bakam�yoruz. L�tfen biraz sakin olarak olaylara bak�n�z. T�m bu g�ndemin ana amac� bilgi kirlili�i olu�turmak. At� alan�n �sk�dar'� ge�mesini sa�lamak oldu�unu unutmay�n�z. Sayg�lar�mla

Necmi U�ar

31.10.2009 - 11:39

D�r�stl�kle yap�lmayan i�ten hay�r gelmez, bundan faydalanmak isteyenler de bir yere veya zamana kadar faydalan�rlar sonra yapt�klar� k�t�l�kler ayakalr�na dolan�r bu hep b�yle olmu�tur ancak bu arada da g�nahs�zlardan �ekenler olur bu ac� i�te, b�yleleri bir kuru�luk menfaat i�in ba�kalar�n� yada devleti binlerce liral�k zarara sokmakta hi�bir sak�nca g�rmezler. habercilikle ne ilgisi var diyeceksiniz fayda sa�lamak yada bir�eyler �evirmek i�in haberi i�ine geldi�i gibi verenler ayn� ziyniyetteki ki�ilerdirde ondan sayg�lar sunar�m.