Demokrasiye Demokrasi Kurþunu

Ýsmail Hakký CENGÝZ - 05.09.2008

 

Oy gizli, haber kutsal, yorum h�rd�r.


 

Bug�n, demokrasiyi getirmek isteyen veya kendisine demokrasi g�t�r�lece�i vaat edilen �lkelerde, “demokrasi” dertlere �are olamam��t�r. �are ne kelime, sanki “demokrasi” s�k�nt�lar� art�rm��, hatta baz� yerlere felaket g�t�rm��t�r.

Bu s�k�nt� ve felaketi g�rmek i�in �ok uza�a gitmeye gerek yok.

Kendi iradesiyle(?) �lkesine “demokrasi getirmek isteyen” T�rkiye’ye ve zorla “demokrasi g�t�r�lmek istenen” Irak’�n haline bakmak yeterli…

*                 *                 *

Biz kendimiz, en m�kemmel rejim oldu�unu bildi�imiz(!) demokrasiyi �lkemizde h�kim k�lmak istiyoruz.

��nk� biliyoruz, Bat� demokrasilerinde g�r�yoruz ki; bu idare �ekli ba�ta fikir h�rriyeti olmak �zere her �e�it serbestli�i, e�itli�i, hakk�, hukuku getiriyor. Her a��dan saydaml�k sa�lan�yor.

Demokrasinin oldu�u yerde her t�rl� ayr�cal�k ortadan kalk�yor. Y�netenler halka ve bireylere bask� yapam�yor. G��l� zay�f� ezemiyor, zay�f�n hakk� korunuyor.

Peki, gayet uzun bir demokrasi tecr�besi olan T�rkiye’de e�itlikten, �zg�rl�kten, saydaml�ktan, hukukun �st�nl���nden; ayr�cal���n ve bask�n�n olmad���ndan, zay�f�n korundu�undan ne kadar s�z edebiliriz?

Demokrasinin tan�m� Meri�’in bat�s�nda ba�ka, do�usunda ba�ka m�d�r?

Yoksa durum, Bat�’da da ayn� da, bize oralarda m�kemmel bir rejim var diye mi yutturuyorlar?

T�rkiye’de, hatta d�nyada se�imler ne kadar e�it �artlarda yap�labiliyor?

Paras� olmayanla, para babalar�nca yard�m ya�d�r�lan; medyan�n deste�ini alanla, medyan�n g�rmezlikten geldi�i partilerin e�it �artlarda yar��t��� s�ylenebilir mi?

Daha se�im kulvar�nda, e�itli�in sermayeden yana bozuldu�u bir demokrasi; g�c�n, “sermayenin demokrasisi” olmaz m�?

B�yle bir demokrasinin de halk�n dertlerine ne kadar derman olabildi�i ortada!

*                 *                 *

Fakat beterin beteri var!

Kom�u Irak’ta, 2003’e kadar halk, a��r� bask�c�, kanl� bir diktat�r�n pen�esinde eziliyor, k�vran�yordu.

Saddam Rejimi halk� 40 y�l gibi bir s�re ezmi�ti ve bu rejimin sonu g�r�nm�yordu. ��nk� Saddam gitse yerine o�ullar� bu bask� rejimini s�rd�recekti.

Saddam y�k�ls�n da nas�l y�k�l�rsa y�k�ls�n noktas�na gelmi�tik. San�yorduk ki, bundan daha k�t�s� olamaz.

Ve bir g�n, d�nyan�n en b�y�k asker� ve tabii demokratik g�c� Saddam’�n ezdi�i �lkeye “demokrasi” g�t�rmeye karar verdi. Tarihler, Mart 2003’� g�steriyordu.

Aradan 5 y�ldan fazla zaman ge�ti.

Netice, tam bir felaket! �lke yang�n yeri gibi… D�zelece�ine dair bir emare de g�r�nm�yor.

Amerika’n�n Irak’a getirdi�i demokrasi(!)yle g�rd�k ki; Saddam rejiminden de berbat� olabilirmi�.

Ge�en s�re bir �eyi daha g�sterdi; Amerika ba��ms�z bir �lkeyi resmen i�gal etmi� ve i�gali halen s�rd�r�yor.

Ne ad�na?

Demokrasi!

*                 *                 *

Tabi “demokrasi”nin bu hale gelmesi veya getirilmesi yahut da b�yle alg�lanmas� �ok tehlikeli… Bizatihi demokrasinin kendisine kar�� korkun� bir tehdit…

Demokrasiye inanc� ve sonunda demokrasiyi yok edebilecek bir tehdit!

Kitleleri, “olmaz olsun b�yle demokrasi” deme noktas�na g�t�rebilecek kadar vahim bir tehdit!

Bu tehlike, “demokrasi” sayesinde koltuk i�gal edenleri derin derin d���nd�rmesi gereken, “demokrasi”nin nimetlerinden en fazla yararlananlar� kayg�land�rmas� gereken b�y�k bir tehlike…

Kitlelerin demokrasiye inanc�n� sa�layabilecek olanlar; i�te orada, “demokrasinin kalelerinde” oturanlard�r.

Tabii �nce, kendilerinin “demokrasi”ye inanmalar� l�z�m!

*                 *                 *

 

�statlardan

 

�uurlu ya�ayan mahl�klar i�in, harici h�rriyetin bizatihi kendisi bir gaye olabilir mi?

Soljenitsin

*                 *                 *

 

Ne Gelmi�?

 

Ben bu h�rriyeti g�rd�md� can�m, Avrupa’da;

Bana orada ne kadar dilber � fettan geldi.

 

Etmeyince o tenezz�l, yerine s�slenerek,

Desene kaynanas� bizlere mihman geldi.

 

�� bu�uk y�lda bak�n K�be-i h�rriyetten,

Payitahta nice bin k�hne-i bezirg�n geldi.

 

                                     H�seyin K�mi

 

 

�nceki Yaz�lar

Tarih: 05.09.2008 Okunma: 649

YORUMLAR

Yorumunuzu ekleyin.

�sim: *

E-posta Adresiniz: *

* (E-posta adresiniz payla��lmayacakt�r.)

Yorum: *

G�venlik Sorusu:
T�rkiye'nin ba�kenti neresidir?

Adem �ahin

21.07.2008 - 21:57

Yaz�n�z� i�tenlikle okudum o kadar s�z�n i�inden esas olan bir ka� c�mleyi ald�m tekrar yorumun i�ine oturttum. "Anadolu’yu �ahland�rmal�y�z, kuvay-� milliye ruhunu dipdiri tutmal�y�z.Hedef Tam bag�ms�z T�RK�YE".Alt�n� aynen bende �iziyorum.B�l�c�lere f�rsat yaratmamak laz�m.

�. Hakk� Cengiz

22.07.2008 - 11:57

Avrupa; demokrasinin be�i�i. E�itim ve sa�l�k hizmetleri kaliteli. 200 y�ll�k r�yam�z. Zengin �lkeler toplulu�u. Adamlarda medeniyet var. Sokaklar tertemiz. Ekonomi d�zg�n, �al��an�n haklar�n� eksiksiz �d�yorlar. Ke�ke bizi de AB'ne alsalar veya girebilsek. Sel�mlar...

�zg�r deniz

22.07.2008 - 13:07

ADEM �STAT te�ek�rler. emperyalizmin �n�ndeki yegane kale �SLAM bu y�celi�in formuda �ST�KLAL MAR�I d�r diyor AYDIN MENDERES( d�nk� yaz�s�n� muhakkak okumal�y�z acizane fikrimce.)�ok �ok �ok isabetli ve y�ce bir hakikat.�SMA�L HAKKI �STAT s�zlerinize kat�l�yorum ama o erdemler asl�ndaY�CE �SLAM da m�ndemi�tir. ama biz bu ger�e�i �rterken yapayl�klar d�nyam�z� sar�yor. bu topra��n �ocuklar�n�n medeniyet projeleri yok oluyor.(YUSUF KAPLAN beyin bu konudaki yaz�lar� muhte�em) sizin dediklerinize kat�l�yorum her �eyleri g�zel g�z�k�yor sureten ama SIRETEN nede �irkin ve i�ren�tirler. orada insan bitiktir, ger�ek adalet bitiktir, ger�ek �zg�rl�k bitiktir. ancak �Z�NE yabanc�la�anlara vard�r bu de�erler. yoksa �Z�NE BAPLI olanlara asla yoktur. ha yollar �evreler vs tertemiz. ama ZATEN TEM�ZL�K �MANIN YARISI DE��LM�D�R. bu asl�nda bizim de�erimiz olmal� de�ilmidir. bizde olmal�y�z. alan yokki.ekonomilerinin d�zg�n oldu�unu asla sanm�yorum.ASLIN HER �EY �SLAMIN MEDEN�YET PROJES�N� AKAMETE U�RATMAK VE G�ZLERDE AVRUPAYI �DOL YAPMAK ���ND�R VALLAH�DE B�LLAH�DE. bu derin ger�ek g�r�lmelidir.KE�KE B�Z KEND� MEDEN�YET�M�Z� �N�A EDEB�LSEK KE�KE. ama i�erideki u�aklar buna m�saade etmiyorlar maalesef.MEDEN�YET �SE Y�CE VE EKMEL �SLAMDADIR. kemal tahirin dedi�i gibi TAR�H� �ALINMI� B�R M�LLET�Z....e�er tarihimiz yani haf�zam�z bilincimiz �al�nmasayd� �imdi her �ey g�zlere a�ikar olurdu yemin ediyorum......EN DER�N VE KALB� SAYGI MUHABBET SELAM �LE ((((((((((((MEHMET AL� KI�LALININ D�NK� M�LLYETTE DEVR�M SEV�MAYA VERD��� ROP�RTAJI Y�NE D�NK� EMRE AK�Z�N YAZISINI Y�NE BUG�NK� ABDURRAHMAN D�L�PAKIN VE D�NK� AHMET ALTANIN YAZILARINI OKUNMALI DER�M AC�ZANE....resimleri kapat�larak okunmal�d�r sevilmiyorlarsa)))))))))))))

�zg�r deniz

22.07.2008 - 13:14

bu arada �SMA�L HAKKI CENG�Z �STAT, AVRUPA B�RL��� denilen �eye ise kar�� de�ilim. ger�i al�naca��m�z�da sanm�yorum fikrimce. ama d�v���n onurlu yap�lmas� gerekti�ini s�yl�yorum..��nk� bu melun ve menhus birlik sadece sizi alaca��z avuntusuyla bu �lkenin suyunu ��karmak istiyorlar. yoksa ne diye geciktirip duruyor soysuzlar. yani bu uzun bir hikaye ve tatl� bir masal.BU KONUDA EN G�ZEL YAZILARI Y�CE VATAN SEVER, AZ�Z, M�MTAZ, �EREFL�, HAYS�YETL�, KIYMETL� �STAT �A�R YAZAR ABD�RRAH�M KARAKO� A�ABEY VE ENG�N ARDI� BEY YAZIDILAR ZAMANINDA VE BAZEN Y�NE DE��N�YORLAR..�NTERNETTE S�REKL� �ZLEMEYE �ALI�TI�IM �S�MLERDEND�R �K�S�DE...mesele kat�l�p kat�lmama de�il okuyup bir anlam ��karmaktad�r kanatimce...........sayg� selam dua umut muhabbet.

�. Hakk� Cengiz

22.07.2008 - 13:27

Evet. Sizin, "Bir G�zel Kahraman" ba�l�kl� yaz�y� okuyup ��kard���n�z anlam gibi, herhalde! Sel�mlar...

Adem �ahin

21.07.2008 - 21:57

Yaz�n�z� i�tenlikle okudum o kadar s�z�n i�inden esas olan bir ka� c�mleyi ald�m tekrar yorumun i�ine oturttum. "Anadolu’yu �ahland�rmal�y�z, kuvay-� milliye ruhunu dipdiri tutmal�y�z.Hedef Tam bag�ms�z T�RK�YE".Alt�n� aynen bende �iziyorum.B�l�c�lere f�rsat yaratmamak laz�m.

�. Hakk� Cengiz

22.07.2008 - 11:57

Avrupa; demokrasinin be�i�i. E�itim ve sa�l�k hizmetleri kaliteli. 200 y�ll�k r�yam�z. Zengin �lkeler toplulu�u. Adamlarda medeniyet var. Sokaklar tertemiz. Ekonomi d�zg�n, �al��an�n haklar�n� eksiksiz �d�yorlar. Ke�ke bizi de AB'ne alsalar veya girebilsek. Sel�mlar...

�zg�r deniz

22.07.2008 - 13:07

ADEM �STAT te�ek�rler. emperyalizmin �n�ndeki yegane kale �SLAM bu y�celi�in formuda �ST�KLAL MAR�I d�r diyor AYDIN MENDERES( d�nk� yaz�s�n� muhakkak okumal�y�z acizane fikrimce.)�ok �ok �ok isabetli ve y�ce bir hakikat.�SMA�L HAKKI �STAT s�zlerinize kat�l�yorum ama o erdemler asl�ndaY�CE �SLAM da m�ndemi�tir. ama biz bu ger�e�i �rterken yapayl�klar d�nyam�z� sar�yor. bu topra��n �ocuklar�n�n medeniyet projeleri yok oluyor.(YUSUF KAPLAN beyin bu konudaki yaz�lar� muhte�em) sizin dediklerinize kat�l�yorum her �eyleri g�zel g�z�k�yor sureten ama SIRETEN nede �irkin ve i�ren�tirler. orada insan bitiktir, ger�ek adalet bitiktir, ger�ek �zg�rl�k bitiktir. ancak �Z�NE yabanc�la�anlara vard�r bu de�erler. yoksa �Z�NE BAPLI olanlara asla yoktur. ha yollar �evreler vs tertemiz. ama ZATEN TEM�ZL�K �MANIN YARISI DE��LM�D�R. bu asl�nda bizim de�erimiz olmal� de�ilmidir. bizde olmal�y�z. alan yokki.ekonomilerinin d�zg�n oldu�unu asla sanm�yorum.ASLIN HER �EY �SLAMIN MEDEN�YET PROJES�N� AKAMETE U�RATMAK VE G�ZLERDE AVRUPAYI �DOL YAPMAK ���ND�R VALLAH�DE B�LLAH�DE. bu derin ger�ek g�r�lmelidir.KE�KE B�Z KEND� MEDEN�YET�M�Z� �N�A EDEB�LSEK KE�KE. ama i�erideki u�aklar buna m�saade etmiyorlar maalesef.MEDEN�YET �SE Y�CE VE EKMEL �SLAMDADIR. kemal tahirin dedi�i gibi TAR�H� �ALINMI� B�R M�LLET�Z....e�er tarihimiz yani haf�zam�z bilincimiz �al�nmasayd� �imdi her �ey g�zlere a�ikar olurdu yemin ediyorum......EN DER�N VE KALB� SAYGI MUHABBET SELAM �LE ((((((((((((MEHMET AL� KI�LALININ D�NK� M�LLYETTE DEVR�M SEV�MAYA VERD��� ROP�RTAJI Y�NE D�NK� EMRE AK�Z�N YAZISINI Y�NE BUG�NK� ABDURRAHMAN D�L�PAKIN VE D�NK� AHMET ALTANIN YAZILARINI OKUNMALI DER�M AC�ZANE....resimleri kapat�larak okunmal�d�r sevilmiyorlarsa)))))))))))))

�zg�r deniz

22.07.2008 - 13:14

bu arada �SMA�L HAKKI CENG�Z �STAT, AVRUPA B�RL��� denilen �eye ise kar�� de�ilim. ger�i al�naca��m�z�da sanm�yorum fikrimce. ama d�v���n onurlu yap�lmas� gerekti�ini s�yl�yorum..��nk� bu melun ve menhus birlik sadece sizi alaca��z avuntusuyla bu �lkenin suyunu ��karmak istiyorlar. yoksa ne diye geciktirip duruyor soysuzlar. yani bu uzun bir hikaye ve tatl� bir masal.BU KONUDA EN G�ZEL YAZILARI Y�CE VATAN SEVER, AZ�Z, M�MTAZ, �EREFL�, HAYS�YETL�, KIYMETL� �STAT �A�R YAZAR ABD�RRAH�M KARAKO� A�ABEY VE ENG�N ARDI� BEY YAZIDILAR ZAMANINDA VE BAZEN Y�NE DE��N�YORLAR..�NTERNETTE S�REKL� �ZLEMEYE �ALI�TI�IM �S�MLERDEND�R �K�S�DE...mesele kat�l�p kat�lmama de�il okuyup bir anlam ��karmaktad�r kanatimce...........sayg� selam dua umut muhabbet.

�. Hakk� Cengiz

22.07.2008 - 13:27

Evet. Sizin, "Bir G�zel Kahraman" ba�l�kl� yaz�y� okuyup ��kard���n�z anlam gibi, herhalde! Sel�mlar...